Thursday, May 21, 2020

SAKI BAKI RAMADHAN : “YA RABB, KEJUTKAN KAMI DARI TIDUR YANG NYENYAK”



SAKI BAKI RAMADHAN : “YA RABB, KEJUTKAN KAMI DARI TIDUR YANG NYENYAK”
.
.
Ramadhan berbaki sekitar 72 jam. Tak lama. Pejam celik, pejam celik, dah abis. Ya, semalam dah malam 27 Ramadhan. Mungkin semalam Lailatul Qadar. Mungkin malam sebelumnya.
.
.
Mungkin malam ni? Mungkin. Tapi takda makna apa kalau rutin malam kita masih sama. Ambil kesempatan yang berbaki ni, ntah jumpa atau tidak Ramadhan akan datang.
.
.
Kita tinggal sekejap Netflix, Iflix, Astro, Wall FB, IGTV dan lain2 yang sewaktu dengannya.
.
.
Mohon dengan Allah SWT, “Wahai Allah, aku tak kuat bangun malam, tapi jauh sudut hatiku, aku nak mcm orang lain kuat beribadah pada malam2 Ramadhan. Sungguh wahai Allah, aku nak buat tu semua, tapi aku tak kuat”.
.
“Wahai Allah, kejutku pada malam2 saki baki Ramadhan ini, gerakkan rasa nak ke bilik air atau dahaga nak minum wahai Allah. Sekurang-kurang aku dapat bangun dan beristighfar kepadaMu. Aku tak kuat ibadah macam kawan2 aku yang lain”
.
“Wahai Allah, janganlah Ramadhan berlalu tanpa dapat ampunan engkau, pendosa ini mohon belas kasihmu akan Rahmat RamadhanMu”
.
.
Amin Ya Rabbal Alamin 😭😭😭

No comments:

Post a Comment

THROWBACK UMRAH : BELI BELAH DI LADANG KURMA

       Muka penuh kegembiraan setelah selesai melontar duit di ladang kurma. Pastinya semua rindukan suasana di Ladang Kurma, sangat meriah ...